Heee Selamat Datang ke blog saya Bila hati Berbicara
Selamat datang dan mulakan hari awak dengan senyuman

Followers

Thursday, June 20, 2013

Pabila mereka ditinggal sahabat

haih setelah penat okey assalamualaikum ku mulakan dengan cerita seram mungkin heee :D. okey hari ini cerita berkenaan kawan huh penat nak cakap tentang kawan  atau pun sahabat zaman ini kerana? kerana? haih zaman sekarang kawan dia orang buat macam sampah atau pun 'Makanan' yeee okey jangan cakap sebab aku ni 'Gemok' suka cakap pasal makanan haha tidak lah.aku anggap macam gitu sebab segelintir manusia memang macam gitu  'Bila nak guna-gunalah bila tak guna dibuang' ohhh biasa hidup berkawan memang selalu macam gitu.Haih aku cakap pun kerana pernah terkena .kita yang menangis sakit hati sendiri diaorang buat dono jeh.lahai sabar sajalah hati :').Apa pun walaupun tiada sahabat sejati Allah masih ada dan Dialah yang menemani saya ketika senang dan susah.

apa pun ini cerita nya tentang sahabat :')


Chandra:Hye,Alisya.Kamu buat ape tu?
Alisya:Saya baca buku tentang karangan Bahasa Inggeris.
Chandran:Nak join.
Alisya:Marilah.
Selepas itu loceng pun berbunyi.Kesian Chandran terjatuh sewaktu berjalan mahu ke kelas 5 Ria bersama Alisya sahabatnya.
Alisya:Chandran!awak tak apa-apa?
Chandran:Aduh,sakitnya lututku!
Alisya:Jom kita ke bilik kesihatan.
Chandran:Baiklah.
Alisya membawa Chandran ke bilik kesihatan.Lalu Alisya memberitahu Cikgu Normati tentang kejadian tadi.
Cikgu Normati:Chandran tak apa-apa?
Chandran:Alah,cikgu sakit sikit je.
Cikgu Normati:Yelah.Cikgu masuk kelas dulu ye.
Chandran dan Alisya hanya menggangguk.
Cikgu Normati:Itulah sahabat sejati namanya,Alisya.
Alisya hanya tersenyum mendengar kata-kata Cikgu Normati.
Chandran boleh balik ke rumah semasa pembelajaran bermula.
Chandran tidak mahu pulang lagi kerana dia fikirkan tentang pembelajaran dan persahabatannya bersama Alisya.
Alisya:Awak harus rehat di rumah.
Chanran:Takpelah.
Alisya:Kau ni memang sahabat sejati aku.Terima kasih.Jom masuk ke kelas.
Chandran:Jom!!

No comments:

Post a Comment